Cat-astrophy

Z Gamedec
Skocz do: nawigacji, wyszukiwania

Gra planszowa ,,Cat-astrophy"

Autorzy

Karolina Lewandowska, Konrad Cholewa, Karol Słupek, Łukasz Kantowicz, Adam Tojza

Opis

Cat-astrophy jest szaloną grą z niezwykłym, oryginalnym klimatem. Ludzie kontra Koty? Świat rządzony przez milusie czterołapki? Coś podobnego, niby fikcja, a jednak prawda. Wkrocz do świata pełnego wyzwań i wybierz, po której stronie staniesz. Zdobądź Kłębek Nici i sprawdź, co Cię czeka! Pamiętaj, że oprócz gracz czekają na Ciebie inne niebezpieczeństwa. Nie chciałbyś chyba otrzymać prezentu od bandy Dresów, prawda? Zrób wszystko, aby przykoksić swoją postać i walcz o dominacje! Gra dla 2-4 osób.

Skrócona mechanika gry

Ruch

Gracze poruszają się poprzez rzut kością i przesunięcie w wybraną stronę o ilość wypadniętych oczek.

Plansza

Plansza posiada 3 poziomy: zewnętrzny, wewnętrzny i najmniejszy, który jest w środku części wewnętrznej, gdzie znajduje się Kłębek Nici. Plansza jest podzielona na rejony w obrębie miasta. Rejony mają swoje charakterystyczne cechy, które związane są z wydarzeniami zapisanymi w Kartach Zdarzeń. Oprócz tego, na planszy znajdują się pola z Kartami Zdarzeń, pola z wrogami(miniony i specjalni bossowie), pola umożliwiające przejście na inną część planszy oraz pola, które automatycznie generują dane wydarzenia.

Walka

Walka podzielona jest na walkę z wrogimi minionami oraz walkę z innym graczem.

Walka z minionami polega na rzucie kostką przez gracza i miniona i zsumowaniu oczek z wartościami siły opisanymi na kartach (gracza oraz mioniona). Wygrywa większa suma. W przypadku zwycięstwa gracza - minion zostaje pokonany, a gracz otrzymuje jego kartę. Jeśli wygra minion - gracz traci 1 punkt życia.

Walka z innym graczem polega na początkowym wylosowaniu trzech kart minionów i ułożeniu ich rewersem do góry w jednym rzędzie. Następnie gracze rzucają kością na inicjatywę. Gracz o wyższym wyniku jest graczem rozpoczynającym, czyli tym, który ma pierwszeństwo ataku. Rzut na inicjatywę odbywa się przy każdym minionie. Następnie następuje atak jednostki zaczynającej. Jeśli siła jednostki jest większa od obrony przeciwnika, minion zostaje pokonany i odpada z gry. Zwycięski minion zostaje na swoim miejscu. Jeśli jednak siła nie jest w stanie przebić obrony, zaatakowany gracz rozpoczyna kontratak. Zraniony gracz umieszcza tyle znaczników na swoim minionie, ile pozostało mu życia po ataku. Jeśli kontratak nie kończy się zabójstwem, następuje ponowny rzut na inicjatywę i atak. Czynność powtarzamy z każdą jednostką w rzędzie. Jeśli już wszystkie jednostki wykonały swój atak i na polu walki gracze mają jeszcze swoje jednostki, następuje przesunięcie jednostki, która jest najwyżej na niższą lub wyższą pozycję, na której można spotkać wrogą jednostkę. Po wykonaniu tej akcji następuje znana już sekwencja rzutu na inicjatywę i ataku.

Zawartość

Plansza, karty postaci dla kotów i ludzi, karty zdarzeń, karty minionów, żetony obrażeń, karty ekwipunku, plansza domu aukcyjnego, karty Kłębku Nici, kostka i podstawki na postacie.

Link do instrukcji

https://docs.google.com/document/d/1fRDG0bZd_igb0xIfHAjdxjK6ntYydD3aM_2vM-drDbU/edit?usp=sharing

Grafiki

[1], [2], [3], [4],